Våra Försäljningsvillkor

Salén & Wikander Teknik AB (SWT) via nightsearcher.se ingår inte avtal med minderåriga, är du under 18 år måste du ha målsmans medgivande för att få handla hos oss. När du har lagt din beställning och godkänt den skickar vi en automatisk orderbekräftelse via e-post till dig och därefter hanterar vi din order. P.g.a. olika dataskärmars återgivning kan vi inte ta ansvar för om produkten du beställt inte överensstämmer exakt med ditt synintryck på Internet. Vid eventuell tvist, med privatperson, följer vi Allmänna Reklamationsnämnden. SWT reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild och skrivfel på webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser eller felaktig information angående om en vara finns i lager.SWT har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt så kommer SWT naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan beställningen slutförs.

Leverans
Samtliga försäljningsvillkor, priser och leveranser avser leverans inom Sverige. Är du intresserad av att beställa med leverans till ett annat land ber vi dig att kontakta webbutikens kundtjänst via vårt kontaktformulär för kompletterande leveransvillkor och priser.

Leveransförsening
Vid eventuell leveransförsening tar vi snarast kontakt med dig via telefon eller mail för att bekräfta ny förväntad leveranstid. Kund har rätt att häva köpet om leveranstiden inte accepteras.

Moms & Fraktkostnad
Eftersom vår webbutik i första hand vänder sig mot företag och organisationer, anges alla våra priser exklusive moms, f.n 25%. När du lägger din order ser du tydligt på kassasidan vad fraktkostnaden kommer att bli. Vid fakturaköp tillkommer en expeditionsavgift på 29 kr.

Fraktskador
Vid eventuella fraktskador behöver vi anmäla transportskadan till vår transportör inom 1-2 dagar efter mottagandet för att vi ska kunna reklamera skadan. Vi är därför tacksamma om ni anmäler skadan så snart ni har upptäckt den. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att ni packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Tänk på att alltid spara emballaget så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet, ta gärna en bild.

Ångerrätt och returer
Hos nightsearcher.se har du, som privatperson, alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal (OBS gäller endast privatpersoner). Ångerfristen löper ut 14 dagar från den dag du har tagit emot den beställda varan. Vid byte eller retur ska varan skickas tillbaka till oss, om möjligt, i originalförpackning. Se till att packa varan så att den skyddas väl vid frakt. Har varan packats upp och använts i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa funktion/egenskaper (eller skickas tillbaka ofullständig) så att det därmed skett en värdeminskning förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag för värdeminskningen på återbetalningen. Summan för avdraget bedöms och avgörs vid vårt mottagande av returen.

Returfraktkostnaden vid Ångerrätt och Öppet köp bekostas av kunden. Vid en reklamation står SWT för returfraktkostnaden då reklamationen är godkänd och efter överenskommelse. Vid ångerrätt och returer rekommenderar vi att SWTs egna frakthandlingar från transportören används. Dessa skickas digitalt med mail, för att skrivas ut av kunden och är giltiga i 30 dagar. Vill du utöva ångerrätten ska du meddela oss om ditt beslut att frånträda avtalet till oss, detta görs antingen via vårt kontaktformulär eller genom att ringa, 08-730 10 50. Det går också bra att skriva ut Konsumentverkets ångerblankett och skicka in den via post till oss på adressen nedan. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du meddelas oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Efter att vi bekräftat att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats skickar vi frakthandlingar till kund. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Därför ska du notera ditt kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto vid inlämningen hos ombudet.

Vänligen observera att det är viktigt att du returnerar till rätt adress! Om du skickar returen till annan adress än den angivna nedan så tar vi inget ansvar för detta då vi ej har möjlighet att ta emot på annan postadress. Det går givetvis bra att lämna in returen i en av våra fysiska butiker, läs mer nedan.

Skicka din vara i retur till: Salén & Wikander Teknik AB, Blanchegatan 6, 115 33 STOCKHOLM och märk gärna paketet med ”webbutik Nightsearcher”. Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas.

Retur utan kostnad
Du kan också returnera din vara via någon av våra återförsäljare för att slippa returfrakten. Var dock noga med att kontakta oss innan. Ej utlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Fel på beställd vara
Om det skulle vara något fel på din vara när den kommit hem till dig ber vi dig kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan till oss så återkommer vi med information om hur du ska gå till väga.

Reklamationer
För våra privatkunder i Sverige gäller tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Kunden ersätts för fraktkostnader vid retur i samband med eventuell reklamation som  tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.För privatkunder följer vi konsumentköplagen vid reklamationer, se vidare på www.konsumentverket.se.

Garantier
Produktgarantier gäller fabrikationsfel, i material och/eller arbete eller andra fel som kan härledas till fel i tillverkning. Garantin gäller inte fel som uppstått genom normal förslitning eller brist på underhåll. Kundens faktura eller kvitto gäller som garantibevis.

Ej avhämtat paket
Hämtar du inte ut ditt paket så att det går i retur till oss blir du fakturerad originalfrakten, returfrakten till oss samt expediering och administrationskostnader. Detta oavsett om försändelsen från början var “fraktfri” Hur stor fraktkostnaden blir avgörs av transportörens faktiska fraktkostnader som vi i vår tur blir debiterade.

Återbetalning
Om du ångrar ditt köp, som privatperson, kommer vi att betala tillbaka köpesumman snarast. Återbetalningen kommer att ske senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att ångra ditt köp. Om du betalat med kreditkort kommer dina pengar komma in på det kort du använde vid betalningstillfället. Summan kommer att finnas på ditt konto 1-3 bankdagar efter att vi mottagit din retur. Om du angivit faktura som betalsätt men inte har betalt fakturan eller om den är förfallen kommer varan dras direkt från fakturan.

Rabatter och erbjudanden
Våra erbjudanden och rabatter går ej att kombinera med varandra.